"Este un outsider, hulit de instituțiile publice. I se spune „Cocoșul”, dar numele său este Johnny Byron și este o legendă vie, un traficant de droguri notoriu, când sufletul petrecerii, când teroarea cartierelor de oameni decenți – victime ale actelor sale de agresiune provocate de consumul de narcotice.
Într-un joc textual ingenios care oscilează între peisajul biblic și periferiile mizerabile ale Angliei contemporane, piesa „Ierusalim” evocă un spațiu copleșitor plasat la granița între realitatea frustă și decorul carnavalesc desprins din imaginarul medieval, portretizând un personaj magnetic în care alura hristică și profilul narcomanului învins de societatea ostilă în care trăiește se întrepătrund până la confuzie. Universul imaginat de dramaturgul Jez Butterworth, inspirat de societatea contemporană a periferiilor Angliei, dar recognoscibil în oricare alt spațiu urban, propune o perspectivă agresivă și tandră, violentă și sensibilă asupra ipocriziei colective a societății actuale, care preferă să ignore realitățile incomode.
Viziunea regizorală a lui Bogdan Sărătean, inspirată de abordarea modernă a lui Jez Butterworth și nerecomandată puritanilor, face o radiografie a contextului existențial specific periferiilor – consumul de droguri, limbajul licențios, actele de cruzime ignorate de justiție –, creionând, totodată, un tablou al tuturor tensiunilor sociale actuale.